torsdag 19. august 2010

Lure dingser!

Endelig noe som hjelper mot bilsyken min! :-D Dvs. at det vet jeg jo ikke, for har ikke fått testa dem i bil ennå - men de funka på flatmark ;)

Et tips inne på Norsk Strikkeforum fikk meg på letetur på apoteket, og der fant jeg disse akupressur-båndene. I en kjekk liten eske så de kan ligge i veska :)



Båndet har ei lita halvkule, og skal sitte tre fingerbredder fra håndleddet og midt mellom senene på baksiden av armen.

Jeg har en mage som krangler litt innimellom - sånn i tillegg til at jeg blir bilsyk om jeg prøver meg på strikking i bil. Så denne dagen var jeg litt sånn sviende-kvalm... Hadde ikke mye tro på at disse båndene skulle hjelpe mot det, men tenkte at det skader jo ikke å prøve? Og det hjalp! :)

Helt merkelig følelse, siden kroppen fremdeles var uvel og urven, men magen kjente jeg ikke så mye til. Og når en er vant til å ha litt småvondt i magen så er det ganske merkelig å plutselig ikke kjenne magen sin! Men deilig :)

Så nå er jeg kjempespent på å prøve disse ute på reise. Togtur i morra - så det blir den store testen på om jeg kan strikke uten å bli bilsyk - øhm - togsyk?




4 kommentarer:

Anonym sa...

Så herlig at det funker, vennen :) og vi kan vel alltids få testa ut strikking i bil når du kommer nordover :) klemmepå :)

Maren sa...

Jeg har disse samme selv, funker helt utmerket på meg. Kjøpte dem for noen år siden på en heidundrandes tur over "havet" til england! De har vært min følgesvenn på reise siden den gang! Håper de funker på deg også..bilstrikking er jo så koselig, og så effektivt!!

mono sa...

En deilig jul ønskes deg og dine, snuppa! =)
Stor klem m og Ebba

Jinx sa...

De der armbåndene er geniale, de funker! Vi brukte de i sommer på bilferie i Danmark. Både jeg og de to yngste gutta mine har anlegg for å bli kvalme, men det gikk overraskende greit med disse på.

Koslig blogg du har forresten, jeg snuser nok innom igjen en annen dag og.

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)