torsdag 31. mars 2011

Grønn glede

En kjapp liten fredagsoppdatering bare - her ni-strikkes på et par knallgrønne sokker! Og da snakker vi virkelig irrende grønn! Men mammaen liker slik farge, så da blir det slik :) Men hyyysssj...! Dette er egentlig en hemmelighet! Ja, ikke at ho liker grønt da, men det er ei som bursdag ganske snart ;-)


Jeg er innmari flink og strikker for en gangs skyld det jeg faktisk hadde planlagt av garnet - som nevnt i denne posten om en liten garnhandlerunde *knis*



mammas_bursdagssokker4_fiksa


Første gangen jeg strikker slikt hestesko-mønster, og det er jo kjempelett! Etter den første rapporten eller så hadde jeg det inne :) Kjapt å strikke er det også, siden det er bare 21 masker med mønster på annahver omgang. Tror faktisk jeg strikker disse fortere enn vanlige sokker med ribbestrikk jeg, men så er jeg treig på ribb *knis*


Har begått en liten feil eller to da... Men jeg er blitt så flink til ikke å rekke opp! *stolt!* Den nye regelen er - er det ikke funksjonsfeil så er det ikke lov å rekke opp...! Altså, er det bare kosmetisk må det bare være, men dette er en fryyyyktelig vanskelig leveregel for en liten perfeksjonist.... Jeg er blitt ganske flink til å jukse da ;-) Så tror ikke de to småfeile er så veldig synlige - klarer du å se dem?


mammas_bursdagssokker1_fiksa



Oppskrifta kommer fra ei bok jeg nettopp snubla over på biblioteket - Alle mine lester av Randi Jølsund. Etter det som står i boka er dette ei dame fra Bodø som har samla lester ho har kreert opp gjennom strikkekarrieren, ekstra artig at det er ei 'lokal' dame :) Tror ho har gitt ut boka selv og ikke på et forlag, har dessverre ikke klart å finne den i nettbokhandel eller annet sted å linke til. Men snubler du over boka er den vel verdt en titt :)


alle_mine_lester2



God helg! Og se opp for aprilspøker!


11 kommentarer:

Livsnyteren sa...

Lekre sokker i deilig vårfarge! :o)

Ellen Karin sa...

Så utrolig knæsje og kule sokker. Disse kommer til å bli kjempefine!

gyldenkron sa...

Det blir knallsokker det. Herlig!!

marianne sa...

Her blir det nok flotte vår-sokker ja:) Mønsteret ser mye vanskeligere ut,enn det faktisk er.
Likte lua i forrige innlegg også,kommer nok til å strikke ei slik en gang.
Ønsker deg ei god helg!

Susan sa...

Oh WOW! De fine sokkene da! Tenker mammaen din blir glad for de ja! Skikkelig gla-sokker!! =)

Ha ei super helg snuppa! Klem

Miriam sa...

Så flott farge!
Synes Nessiene dine er så fine, så jeg har valgt deg til ukens blogg på Strikkere. Håper det går fint at jeg lånte bilde?

-Miriam-

Frk. Fryd sa...

Så stiiiiilige! Jeg er en fargeelsker selv, så blir så glad av sånne type plagg! Gleder meg til å følge deg videre, du er så flink tilå oppdatere og lager så mye flott!

Mette sa...

Sukk... nå lengta jeg plutselig enda mer etter VÅÅÅÅR! Jeg vil se mer av den fargen ute, NÅ! Det blir nok skikkelig spreke sokker =D

krissimor sa...

Mønsteret på sokkene var kjempefint! Tror mora di blir kjempefornøyd:)

Henny Nyheim sa...

Likte fargen godt eg da... skikkelig vår og sommerfølelse... Blir spennende å se de ferdige, veldig fint mønster :)

Anonym sa...

Hei. Jeg har nettopp kjøpt denne boka. Jeg gikk innom Bok og Media i gata rett ut av Glasshuset i Bodø - de bestilte den lokalt for mæ og mine 2 søstre + 2 bøker til - alle 5 bøkene e nu solgt. Hun skulle ring og bestill flere inn til B&M

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)