lørdag 12. mars 2011

Vårlig lue

Det ble som før nevnt tid til forskjellig i den ufrivillige verdensvev-pausen min. Jeg fikk til og med strikka litt av utklipp fra ukeblad! Har jo bestandig gode intensjoner og må spare på oppskrifter fra blader, men så er det alt det lekre på verdensveven som kommer i veien...


Her er søstra mer eller mindre velvillig modell *knis*

halvpatent lue 3


Lua - Ravelry-link - er strikka i falsk patent som jeg synes gir så fin effekt :) Var usikker på om 96 masker ville bli mye, men den passer helt fint. Skal jeg strikke den en gang til vil jeg nok legge til en liten ribbekant, for jeg er redd lua vil bli løs etter noe bruk.

Lua strikka jeg i Bris fra Gjestal, som faktisk er 50% soya!? Utrolig mykt og fint garn da, og passer veldig godt til ei litt lettere vår-lue :) Har også lært at jeg faktisk strikker saktere når garnet er glatt - mystisk nok. Er vel noe med at jeg liker strikketøyet mitt litt stramt tenker jeg.





Her er det påskefølelse ute, med sol og nullgrader - så passa fint å få gjort ferdig denne lua nå :)

God helg!


Edit:
Oppskrifta kom jo fra et ukeblad, men på 'Judith sin strikkeblogg' fant jeg ei maken lue som ho har dikta og lagt ut mønster på - http://strikke.blogspot.com/2010/03/lue-i-falsk-patent.html - en kjempefin blogg! :)

4 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så flott lue. Har ikke hørt om garnet jeg. Og jeg strikker også saktere med glatt garn.

krissimor sa...

Lua blei ordentlig fin, pakkalakka! Likte fargenyansene

Maria sa...

Fin lue i herlige farger.
Du har nok rett i at den kan bli litt slaskete etterhvert.

Fikk en slik lue i julekalendern min,å den ble velldig slapp etter bruk:-(

pakkalakka sa...

Takk :)

Vurderer sterkt om ikke lua må besøke bestemor og få en liten heklekant rundt ja, håper det kan stramme opp litt :)

Og Bris er det kanskje ikke så mange fører? Min garnlanger solgte visst ikke noe særlig av det, så disse nøstene berga jeg fra en salgskurv :)

Her finner du i nettbutikk:
http://www.annesgarn.no/storefront.php?c1=2&c2=12&c3=2365

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)