søndag 6. juni 2010

Aaaaargh...!!

Undertittel - Hovmod står for fall....

Ja, for hadde jeg ikke den selvsamme morgenen tenkt på at - 'nå er det jammen lenge siden jeg har rekt opp noe...?' Sukk - snakker om å gå troll i ord.... Etter å ha strikka 20 cm vrangbord på pinne 2,5 - og hæl - må jeg bare innse at den ene sommersokken blir for liten..!! *Vræl!* Sukk hjerte... Det var bare å begynne å rekke opp det...

Det verste var at det var nok min egen feil... Den ene sokken strikker jeg nemmelig på pinne 3. Men så fikk jeg den gode ideen at jeg kunne jo begynne på den andre sokken samtidig, så jeg kanskje ville klare å unngå 'andre sokken syndromet'. Det var jo en god tanke, sant? Bortsett fra.... Jeg hadde ikke flere pinner 3 mm... Men så hadde jeg funnet igjen samme fargesekvensen i det andre nøstet og var så innmari ivrig på å starte på den andre sokken også... Ja, det går vel helt sikkert bra å strikke den på 2,5 mm....? En strikker vel litt løsere på metallpinner....?

Not...!!

Jeg hadde mest lyst til å hive hele sokkestyret i søpla! Men så tok jeg til vett og stappa dem nå bare bort for ei stund - og leita fram tykt garn og tykke pinner for å trøstestrikke noe som går fort!


Strikka flere slike halser og gitt bort - nå har jeg endelig snart en selv også :) akkurat det jeg trenger til sommeren ;-) Er nå forresten aldri godt å vite hvordan en nordnorsk sommer blir da...

Ingen kommentarer:

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)