onsdag 9. juni 2010

Bortskjemt!

Jepp! Jeg er bortskjemt! ;-) I hvert fall med å ha veldig snille strikkedamer i familien :-D

Nå har jammen meg bestemor strikka meg 'restegarns-votter' - se så flotte! :-D De er visstnok laga for å passe godt inni overtrekksvotter?! Joda, jeg bruker sånne på fjellet - men disse er da alt for fine til det!!
Jeg er ikke helt i den klassen med restegarns-prosjektene mine ennå ;-) Bestemor er veldig nøye på at ting skal være symmetrisk og fint - og selvsagt insisterte hun på å få låne mønsteret til genseren dette er restegarn av. Hun måtte jo sørge for at det ble mønster på vottene som matcha genseren må vite ;-)

Dette er mønsterheftet - og med genseren min på forsiden :) Mammaen min forelska seg helt i dette mønsteret da hun fikk titte i heftet hos en venninne - og bestemte seg for å strikke genser til alle 3 døtrene sine :-D Vi krangla ikke på det ;-) Det pussige er at jeg har faktisk et uklipp liggende et sted av akkurat dette mønsteret fra et ukeblad! Hadde tenkt å prøve meg på den når jeg bare fikk øvd meg litt på mønsterstrikk - men nå slipper jeg jo det :-D

Jeg turte ikke å ha hvit genser, så endte opp med en slik nydelig mørk petrol som jeg visstnok har en aldri så liten forkjærlighet for... ;-) Genseren ble nyyydelig den! :-D Til og med fargeskeptikerene lillesøstra og pappa måtte gi seg på det ;-)

Men en aldeles umulig farge å ta bilde av....! :-(

4 kommentarer:

gyldenkron sa...

Så flotte votter og genser du har fått deg

Charente sa...

Så koselige votter og den genseren var jo bare helt lekker.

Maren sa...

Heldig du er da, som får alle rundt til å strikke for deg. De vottene var jo bare herlige! Er litt smånervøs på tofarget strikk jeg også, men må vel bare kaste meg ut i det en gang.

pakkalakka sa...

Veldig heldig ja :) Og jeg setter igrunn ennå mere pris på å få strikkete gaver nå som jeg er begynt å strikke endel selv også :)

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)