onsdag 9. juni 2010

Rester og ender

Jeg har en bitteliten restekurv med smånøster og ender og stumper av alpakka - som er veldig søt i seg selv :) Men det ble liksom aldri noe med disse restene, og de har vært helt avglemt i lille kurven sin. En har da så mange hele fine og nye nøster å bruke... *kremt*

Men så fikk jeg dilla på å ha bare et lite halstørkle i halsen nå på våren, og helst i deilig myk alpakka :) Sånn passelig å ta av og ta på for ei som stadig blir varm og kald. Mine ble selvsagt strikka av hele nøster... Men så fikk jeg hint om at dette kunne være noe for noen barn av venninner jeg er så heldig å blitt opphøyd til tante for :)

Nå er det Solveig sin tur til å få, min lille venninne som har bursdag i disse dager :) Kanskje ikke akkurat det som trengs nå til sommeren... ;) men lover at det skal ligge mer i pakken :)

Jeg liker dem i grunn veldig godt på vranga også jeg :)


Broren fikk dette her tidligere i vår :) Var også en prøveklut for å se om han tålte alpakka bedre enn ull - er mye plaga med eksem stakkars Gjermund :( den lille stunda han fikk brukt det (før det ble for varmt) så det heldigvis ut til at han tålte det ganske greit :)


Må jo bare vise fram vranga også ;) synes fremdeles den er vel så fin jeg :)

Og minstesøstra - og minste gu'banet mitt :) - fikk dette til sin bursdag i vinter :) rosa selvfølgelig - Ingvild ble jo 2 år ;) Det er laget av rester etter ei lue storesøstra fikk omentrent på samme alder.

Ingen kommentarer:

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)