søndag 18. juli 2010

En regntung sommersitron underveis

Ja, idag var sommeren over igjen - denne gangen fikk vi hele 3 dager i strekk da :) Nå er himmelen atter grå og regntung, og en har mest lyst til å sitte inne under ullpleddet og strikke litt.

Jeg holder på en sitron - Citron - og fargene på Kauni'en jeg strikker i minner meg veldig om sommerhimmelen vi har hatt i sommer....


Veldig lett og enkel sommerstrikk - masse glattstrikk :) men det blir veldig pent og noe litt ekstra likevel med disse 'rufflene'. Men å prøve å strikke på 60 cm rundpinne var bare selvplaging..! I de 'ruflete' delene fordobles maskeantallet - det blir litt trangt ja.... På 80 cm har en plass til å arbeide :)

Veldig spent på størrelsen på sitronen min - og om jeg evt har garn nok til en ekstra mønsterrapport. Omgangene begynner å bli lange og spiser ganske mye garn. Det er bare å strikke fortere så gar det nok ;)

Hva gjør man forresten når en bestemmer seg for begynne på utsiden av Kauni-nøstet sitt? Kan liksom ikke ha hele svære nøstet hoppende bortetter gulvet...

Tja... Jeg har da mange fine glassboller! :-D

1 kommentar:

Anonym sa...

Vakkert :) og det var jo det med at det skulle være rettferdig da...hmmm..må vel hive meg i strikking jeg også etterhvert :)

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)