mandag 12. juli 2010

Man lærer - hvordan ta bilder av petrolfarger :)

Jeg er ingen særlig øvet fotograf, og gleder meg stadig over det nye 'elektriske' (les: elektroniske) kamerates finurligheter. Idag er jeg fryktelig fornøyd med meg selv! :-D Mulig det er allmenn viten blant andre hobbyfotografer - men idag snubla jeg over løsningen på å få blågrønne/petrolfarger til å se rett ut på bilde!

Har jo satt meg fore å legge inn alt garnet mitt på Ravelry (en litt småskummel opplevelse å se alt sammen lista opp der...) og da er det greit med bilder så jeg kan se alt jeg har :) Jeg er jo veldig glad i turkise og petrolfarger, men de fargene nekter kameraet mitt plent å vise ordentlig.

Grå bakgrunn ble feil - hvit bakgrunn ennå feilere... Så fikk jeg plutselig en innskytelse om å prøve det grønne pleddet jeg satt på...



Ta-da!!


*Fornøyd!* :-D

...idag har jeg også lært at man må huske på å trykke på utløserknappen for å ta bilder.... man tar visst ikke særlig mange bilder når man trykker på menyknappen.... *kremt* .....også snakker vi ikke mere om den saken.....

Ingen kommentarer:

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)