mandag 19. juli 2010

Stripete sokker - ferdige!

De stripete Trondheims-sokkene er helt ferdige! :-D Og det har de egentlig vært ei stund nå :) Første bildet her har Tiril på sommerbesøk som gjestefotograf :)


Disse sokkene er de første jeg strikka uten noen oppskrift :) De er laga til min fot og sitter som et skudd! Mine føtter er ganske smale, så jeg har har felt 4 masker to ganger i foten - det ble veldig bra :) De er forresten strikka i Falk - jeg hadde akutt behov for å strikke sokker med tykkere garn etter å ha gjort ferdig sommersokkene i Fabel på småpinner...

Noen skrytebilder ;)





Dette var også min første stripete opplevelse i rundtrikk. Det var litt styr, men jeg fikk da dreisen på det etterhvert :) Jeg sjekka aldri noen sted hvordan slikt burde gjøres - bare satte i gang med freidig mot! ;) Visste jo at trådene måtte snurres om hverandre for å ikke få hull. Det jeg ikke visste var at det hadde noe å si hvilken vei en snurra...

Sånn ble det et par steder...


Det ble sånn når jeg surra garnet som skulle følge med oppover om garnet jeg skulle strikke med. Snurra jeg med å legge garnet jeg skulle strikke med over og rundt garnet som skulle bli med oppover ble det usynlig. Så lærte jeg noe den dagen også :)

Disse sokkene var også en øvelse for perfeksjonistiske meg i å IKKE rekke opp....! Så siden det funka selv om trådene synes (og siden jeg bare skulle ha dem selv...) - så fikk det faktisk bare være sånn :) *stolt!*

2 kommentarer:

Siri sa...

Så flink du er!!
Etter å ha sett alle mulige fancy sokker i blogglandia var det godt å se noen "enkle" (misforstå meg rett) sokker igjen :)
De var råfine!

pakkalakka sa...

Ingen fare :)og tusen takk :) som nokså fersk sokkestrikkerske lar jeg meg fremdeles lett begeistre :)

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)