fredag 16. juli 2010

Mitt jordbærsted :)

Jeg har vært ute og titta på jordbærstedet mitt idag - for tenk - jeg er så heldig å ha et rett utenfor trappa her :) Det er ekte markjordbær som bare var noen få blader for ikke så lenge siden, men nå har spredt seg til alt dette! :-D


Og nå blomstrer den også :) har aldri vært så mange blomster der som i år - og det er jo litt merkelig med den kalde sommeren vi har hatt...? Evt så er det nettopp derfor, for disse markjordbærene står rett i grusen her. Sommere med flere varme dager blir det sikkert litt tørt for dem, til tross for at jeg går og vanner på dem :) Hva naboene tror er nå en helt annen sak - om ho der små-rare som går og vanner på 'ugresset' *kniiser*

Så nå venter jeg bare spent på om det blir noen små, søte bær også :) Har da pleid å bli ei og anna i det minste :)

Og til sist - min lavendel :) Den blomstrer ikke ennå da, er nok egentlig litt for mørkt til den i halvskyggene her. Men den trives veldig godt i grusen den også :) Nå er det vel minst tredje vinteren den har overvintra fint - og det har ikke vært milde vintre. Men den vet visst heldigvis ikke at den egentlig vil ha jevn temperatur rundt 5 varmegrader og helst drivhus om vintrene ;) *knis*

Den klarer seg vel så fint nettopp fordi den står i grusen tenker jeg - det blir ikke stående fuktighet der, så den slipper å 'fryse på føttene' :)


Endelig fikk vi en soldag her oppe i nord :) så det kunne bli noen bilder av blomster og slikt. Vi skal visst kanskje få vi en 2-3 svært tiltrengte soldager til nå *krysser fingre!*

Ingen kommentarer:

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)