onsdag 21. juli 2010

Sokker MED hull - helt ferdige!

Ja, dere må bare unnskylde meg - men når vi endelig fikk litt sol og varme her nord var det bare å komme seg ut å nyte dagene! :-D

Disse sokkene er det vel mange som har strikket, men det er altså Tone M sine Havskumsokker - ei kjempefin oppskrift som var lett å følge :) Sokkene ser mye vanskeligere ut enn de virkelig var.

Det eneste dumme er at sokkene er litt vel vide i foten for meg :-( Vet jo at jeg har en smal fot, men tenkte at denne gangen skulle jeg være flink og følge oppskrifta helt. Så siden jeg ikke felte noen ekstra masker blir nok dette en gave etterhvert :)

Her er skrytebildene! (Dvs de var jo her hele tiden da...)


Er vel ikke så vanskelig å gjette at dette er de første sokkene mine med hullmønster? ;) Forklaringa på overskrifta er at jeg humra masse for meg selv underveis om hva bestemor hadde tenkt om hun visste at jeg strikka sokker MED hull?!



Bestemor ble forøvrig imponert :) Men vel så mye over at jeg i det hele tatt strikker sokker - damene der i blokka lider av den vrangforestillingen at det er ingen unge idag som strikker sokker selv eller synes det er noe særlig. Det er vel mindre vanlig idag selvfølgelig, siden det ikke er en nødvendig kunst mere. Men lurer på om jeg må lure bestemora utpå internett en tur...? ;) Sånn bare for at hun ikke skal tror at alt håp er ute for kommende generasjoner :)


Synes hælene ble så pene :) Knabba dem og strikker ca sånn hæl på andre sokker også :)

4 kommentarer:

mono sa...

Lekre sokker med hull!! =)

Anonym sa...

Nyyyyydelige bølgesokker :) Jeg bare mååå ha slike, det må jo være rettferdig altså :) Klem til deg snuppa :)

Anonym sa...

Har forøvrig mata sauen din :) Den var ihjelsulten så jeg tviler på at den har fått mat den siste uka *knise*

pakkalakka sa...

*knis* skal dem ha mat også...?! Stakar sauen min er nok litt vanstelt.... Me har fått mat i dag - lover!

Skal du strikke alt som jeg strikker i tillegg til alt som du strikker må du jammen henge i snuppa! ;)

Og la oss bare håpe at disse er de eneste hullene som kommer i disse sokkene :)

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)