søndag 2. januar 2011

Fjorårets aller siste prosjekt

Igår hadde vi et lite mini-slektstreff nesten, for et søskenbarn som ikke har feira bursdag her nord på 10 år var endelig 'hjemme' på dagen sin. Kjempekoselig å møtes (nesten) alle sammen :)

Vi pleier vanligvis ikke å gi bursdagspresanger til søskenbarn, men dette var jo en såpass spesiell anledning at jeg måtte jo bare! Det kan være surt kaldt i Bergen, så jeg heiv meg rundt å strikka en hals til henne. Jeg har strikka så mye i tynt garn i det siste at jeg ble jo helt sjokka over at det gikk svosj-fort! Ferdig på en liten kveld :)


Denne har jeg strikka etter oppskrift - det er Toms Crossed Cowl:
http://www.ravelry.com/patterns/library/toms-crossed-cowl

Men oppskrifta er endra etter at jeg strikka denne. Jeg har bare to gjentakelser av flettemønsteret og et mye tykkere garn - strikka i Alfa på pinne nr 8 (tilsvarer 7-7,5 for 'vanlige' strikkere..)


Den ble akkurat så stor og myk og varm og deilig som jeg hadde håpa! :-D Men ville nok strikka litt kortere ribb om jeg strikker den i Alfa en gang til.

Jeg ble stort sett fornøyd med denne - og søskenbarnet ble i hvert fall glad! :)

1 kommentar:

Torhild Reidardatter sa...

Halsa e go å ha- denne ble flott.

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)