fredag 7. januar 2011

Nessie - den første

Nessie nr 3 er på en liten svømmetur i vaskemaskina nå - men her er begynnelsen på Nessie-dilla :) Det var fryyyktelig dumt å havne på Kauni-kjøret midt i jule-innspurten gitt..! Men har jeg først starta klarer jeg bare ikke å stoppe før det er fritt for garn *ler*




Nessie nr 1 er altså strikka i Kauni og fargen er EY. (Fargen har egentlig mere burgunderrødt i deg...) Jeg var veldig uheldig med dette nøstet, var flere knuter som ga fargeskift - det har jeg ikke opplevd før. Men jeg klarte ikke å stoppe å strikke likevel *ler* - og til den morsomme fasongen på Nessie synes jeg i grunn det funker ok likevel :)

Jeg brukte pinne nr 4, selv om jeg vanligvis må gå opp et halvt nr (fordi jeg ikke fant tykkere pinne i farta) og la opp noen masker ekstra for at ikke skjerfet skulle bli kort på grunn av det. Siden jeg visstnok ikke kan telle (*rødme*) ble det visst noen flere masker enn jeg hadde tenkt også - så skjerfet ble i hvert fall ikke for kort!

Det var kjempegøy å felle av og se at tuppene faktisk krøller seg! :)




Jeg fulgte forresten den engelske oppskrifta til Nessie nr 1 (den danske til de to neste) og økte ved å strikke 2 i 1 maske, så jeg fikk ingen hullrad. Hoppa over boblene også - for de hadde jeg rett og slett ikke mot til å begi meg utpå. Men synes egentlig de er ganske kule! Mulig jeg må strikke ennå en...? *leer*

Jeg tror kanskje at det er litt mere snurr på tuppene på min Nessie enn den originale? http://www.ravelry.com/projects/JuliaZahle/nessie-pattern-out Tror det er fordi jeg strikka min Nessie litt fastere :)



Også til sist et bilde i sjømonster-positur! *leer*





Nå blir det ikke flere Nessier herfra på ei stund (bortsett fra den som er på svømmetur i vaskemaskina) - for nå har jeg fått kjolegarn i posten! Men mere om det i morgen :)

5 kommentarer:

Susan sa...

Kjempetøffe bilde! Ett mer fotogent strikketøy skal man vel lete lenge etter!! :-)

Tror nok det blir flere Nessier her i huset også etterhvert!

Og det er som du sier, veldig artig å strikke med flerfarget garn. :-)

pakkalakka sa...

Takk :) Jeg grubla endel på hvordan jeg skulle få vist fram hvor kul - og anvendelig - Nessie egentlig er!

Anonym sa...

Kjempefint sjal. Hva må man betale for et slikt ferdig strikket?

Hilde sa...

rålekker nessie

Anonym sa...

Nettopp kjøpt meg et garn jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre med, men nå vet jeg! Hvor lange (rund?) pinner brukte du? Jeg er egentlig en ganske fersk strikker...

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)