onsdag 26. januar 2011

Pauseproduksjon - del 2

Det ble et par sokker på meg også i kjolepausen - fine, stripete sokker som egentlig ikke sitter særlig godt på meg. Men stripene ble jevne da! *ler* Kunne nemmelig ikke gjøre sånne tilpasninger som jeg pleier når garnet var selvstripende og jeg er litt nøye på sånt, så da får jeg bare ha det så godt. De er nå fine å se til :)



Ikke så greit for en stakkar å strikke sokker når leggen er størrelse L, foten er S - men M lang. Så uten tilpasninger har jeg sokker som er både litt for trange, litt for vide, litt for lange og litt for korte på en gang...! *ler* Det ska'kke være enkelt nei!


Forresten strikka på pinne 4,5 (normaltstrikkende bruker nr 4 da) av det finske garnet Novita 7 Veljesta Raita (Ravelry-link) og brukte 100 gram. Og her er sokkene på Ravelry - Kjolepause .



Jeg lengta visst etter å begynne på kjolen igjen da jeg var på slutten av sokk nr 2, for ser jeg har begynt fellinga til tåa flere omganger før sånn som jeg gjorde på den første sokken?! Jaja, stripesokker er gøye uansett! :) Og innmari god terapi var de også - var et gledelig gjensyn med kjolen igjen etter at disse sokkene var ferdige :)


Edit:
Jeg har kjøpt garnet til disse sokkene i Finland, men kunne i grunn tenkt meg mere av det. Med et kjapt nettsøk fant jeg en engelsk nettbutikk som har flere av Novita-garna: http://www.finnesselifestyle.com/knitting-yarns.irc?cName=knitting-yarns&pg=1
Og denne finske nettbutikken (som har svensk tekst): http://www.esito.fi/Novita-7-Veljesta-Raita/sv

7 kommentarer:

Tove sin strikkeside sa...

flotte sokker

Tove sin strikkeside sa...

forresten - hvor kjøper du dette garnet?

pakkalakka sa...

I Finland... :) Aner dessverre ikke om det er å få tak i på nett noen steder - kunne tenkt meg mere av det selv også.

Mette sa...

Det var et flott garn! Også så fine sokker!!!Striper uten trådfesting må da være helt fantastisk, men jeg skjønner dilemmaet med tilpasning vs stripebredde... Men så lenge de SER flotte ut ;)

krissimor sa...

Jaja, dårlig passform eller ei, sokkene var uansett kjempeflotte!

mono sa...

Herlige ble de i hvertfall! Litt synd du ikke er helt fornøyd med formen. =)

Anonym sa...

Du får sjekke ut sokkeoppskriften min, den burde passe også til dine føtter :-) Oppskrift finner du her: http://strikkekrok.blogspot.com/p/jettesokker.html

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)