lørdag 8. januar 2011

Strikke kjole - Cecilie

Idag har det snødd og snødd - så det ble aldri ordentlig dagslys til å ta bilde av kjolegarnet dessverre :(

Men jeg har altså fått 4 hesper New Zealand lammeuld i hus, som skal bli til Cecilie - en enkel, lett, og varm hverdagskjole :)


Jeg tror kanskje jeg skal strikke min litt lengre, sånn ca knelang, og med ei ekstra hespe garn skal jeg i hvert fall ha garn nok. Cecilie tar bare 300 gram?! Men garnet er veldig tynt også...

Jeg har vel egentlig ikke strikka ordentlige plagg før, bortsett fra en genser i finull som jeg ikke har gjort ferdig... Er vel muligens litt galskap i hive seg i gang med denne kjolen - men jeg har jo strikka masse i tynt garn. Tre stykk Nessie på rappen blir vel ca 1500 meter bare det, og det tilsvarer vel nesten Cecilie.

For å sørge for heiagjeng og back-up ymta jeg frampå om ikke flere hadde planer om å strikke kjoler inne på Norsk strikkeforum. Det kom mange fantastisk flotte kjoleforslag! Endel hadde gått med kjoleplaner og bare ikke kommet i gang - så nå samstrikker vi kjoler på NSF i 2011!

Strikk kjole med oss i 2011

1 kommentar:

Fru Keilegavlen sa...

Så nydeleg!! Blir spennande å sjå den ferdig. Ønskjer deg ei fin veke.

Nissefar

Nissefar kom på besøk i år også - noen strikkegaver blir i hvert fall brukt en gang i året :)